Re: [Forum] Tegnsæt

From: <r_holmes@yahoo.com>
Date: Fri Apr 23 2004 - 16:20:15 CEST

Har selv haft store problemer med danske specialtegn på Redhat 9 (det
har alle lande med "sjove" tegn i deres tegnsæt). Det skyldes
angiveligt, at Redhat fra version 8.2 til 9 besluttede at skifte til
unicode. Fedora, som du bruger, adskiller sig måske ikke væsentligt fra
Redhat 9 på det punkt (har ikke selv prøvet Fedora).

Kan se du bruger Ximian Evolution som mail-program. Prøv at tjekke
instillingerne i dit mail-program. Der måtte jeg vælge latin-1/Western
Europe i KMail. Noget lignede gjorde sig gældende for licq. I Redhat 9
var der også et sted i det grafiske konfigurationsprogram, man kunne
vælge DK. Så kom de et DK-symbol i hjørnet ved uret. Det kan
X-programmer godt lide. Kan ikke sige præcist hvor jeg valgte DK henne,
da jeg ikke har Redhat installere mere :O/

Så var der ikke længere problemer med danske tegn i X-programmer, men i
en ren terminal kunne jeg stadig ikke skrive æøå og man-siderne så ikke
helt rigtige ud :(

Var en af grundende til at jeg skiftede til SuSE. Tysk stabilitet og
grundighed *hehe*.

- Ronnie