RE: [Forum] SKift af harddisk

From: Michael Svendsen <aalug@nsec.dk>
Date: Tue Apr 06 2004 - 21:30:17 CEST

> Nå ja, men hvis maskinen stadig virker, så gik
> det jo godt. Jeg ved ikke, hvor stor risikoen er,
> jeg ved bare, at den er der. Hvis du f.eks.
> installerer en forkert BIOS, eller hvis strømmen
> går mens du er i gang, så kan det gå galt. Der
> er andre muligheder for fejl, men dem kan man
> vist rede sig ud af ved at geninstallere den nye
> eller gamle BIOS inden man forsøger på at genstarte
> maskinen.

Da det er en AWARD bios er risikoen for fejl minimal, da den udregner
checksum for alle udførelser.
I ekstreme tilfælde vil du kunne skade BIOSen ved strømsvigt, men har man
backup af den tildligere BIOS version, vil man altid kunne komme tilbage til
hvor man startede.

Havde det derimod været en AMIBIOS kunne man komme ind i problemer hvis man
prøvede at opgradere med en forkert BIOS-opdatering - Så'n var det i
hvertfald før i tiden.

Med venlig hilsen

Michael Svendsen