Re: [Forum] SKift af harddisk

From: Rune B. Broberg <mihtjel@mihtjel.dk>
Date: Sat Apr 03 2004 - 14:56:34 CEST

On Sat, Apr 03, 2004 at 01:37:00PM +0200, Marie Lund wrote:
> Derudover er jeg stadig i tvivl om hvor meget jeg skal
> kopiere med over på den nye harddisk. Jeg vil jo gerne
> beholde min opsætning af Pine, mine bookmarks i Mozilla
> og den slags. Og hvad med opsætningen af forbindelsen
> til internettet (eller hvad det hedder)? Hvor er den
> gemt? Osv.

Min løsning - der virkede overraskende godt - var noget i stil med:
dd if=/dev/hda of=/dev/hdc
(fra master på ide-bus 0 til master på ide-bus 1)
og så flytte disken fra bus 1 til bus 0. Og så lave nye partioner med
parted.

Jeg er ret sikker på det var vildt dumt, men det virkede overraskende
godt...

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me.          Keyid: 0x87CD3DBD