Re: [Forum] Errors i gentoo

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Fri Mar 19 2004 - 13:20:42 CET

Hej

On Thu, 2004-03-18 at 22:59, gunner carstens wrote:
> Efter at have compilet 'bash' får jeg følgende fejl:

Nedenstående fejl har ikke direkte at gøre med kompileringen af bash.
Den skyldes en fejl i en række GNU info filer installeret af et andet
program. Når et ebuild tilføjer nye info filer bliver indekset
regenereret - og fejlen viser sig.

> * Regenerating GNU info directory index...
> install-info: warning: no info dir entry in `/usr/share/info/fftw.info-1.gz'
> install-info: warning: no info dir entry in `/usr/share/info/fftw.info-2.gz'
> install-info: warning: no info dir entry in `/usr/share/info/fftw.info-3.gz'
> install-info: warning: no info dir entry in `/usr/share/info/fftw.info-4.gz'
> install-info: warning: no info dir entry in `/usr/share/info/fftw.info-5.gz'
> * Processed 272 info files; 5 errors.

Du kan køre 'qpkg -I -f /usr/share/info/fftw.info-1.gz' for at finde ud
hvilken pakke der har installeret de pågældende filer. Kommandoen 'qpkg'
findes i pakken app-portage/gentoolkit.

Herefter kan du forsøge om en geninstallering af den pågældende pakke
kan løse problemet. Geninstaller pakken med kommandoen 'emerge -v
pakkenavn'.

Mvh
Brix

--