[Forum] Bolignet Århus & dhcp?

From: <frier@daimi.au.dk>
Date: Thu Mar 18 2004 - 20:41:26 CET

Hej!

Jeg har lidt problemer med at få dhcp til at virke på bolignet århus'
net på en linux-computer, jeg har installeret for en ven. Det skulle jo
være så godt :-/

Jeg har et setup jeg har testet før aflevering ved at det kan køre på
min Stofanet-forbindelse med dhcp. Alt ok.

Ved bolignet århus får jeg bare ikke noget svar tilbage. I daemon.log
kan jeg se at den sender DHCPDISCOVER-pakker afsted, men hører
tilsyneladende ikke noget fra 'den anden ende'.

Jeg har slået min firewall fra ved at alle policies i iptables er sat
til accept og alle regler er fjernet.

Jeg har bemærket, at når jeg med en anden computer booter op i windows
får den først får den først een ip-adresse (172.16.?.?). Kort derefter
får den en adresse (169.?.?.?) og så endeligt beslutter den sig for at
køre videre med 172.16.83.193.

Jeg bruger dhclient; har ikke lige pump ved hånden. Det er jo lidt
besværligt nu jeg ikke kan downloade den direkte til den besværlige
computer.

Jeg kører med en kerne 2.4.18 på en ret umodificeret Debian
Woody-installation.

Nogle gode idéer?

Mvh Christian Frier