Re: [Forum] Backup medium

From: Mads Toftum <mads@toftum.dk>
Date: Thu Mar 18 2004 - 10:51:41 CET

On Thu, Mar 18, 2004 at 10:17:38AM +0100, Dieter Britz wrote:
> Spørgsmål: er der nogen, der har god erfaring med en lignende dims,
> som kan købes nu, og som virker?

Jeg har før haft et Apacer Handydrive 128M til at køre helt fint.
Jeg plejer at mappe mine usb storage tingester til scsi så det ser
nogenlunde sådan her ud (med en anden usb storage dims):

usb-storage 124112 0
sg 28188 0 (autoclean) (unused)
sd_mod 11340 0 (autoclean)
scsi_mod 87744 3 (autoclean) [usb-storage sg sd_mod]

> Eller: da jeg ikke plejer at bære rundt med sticken, kunne jeg lige så godt
> benytte en ekstern (usb) HD som backup. Er der, igen, nogen, der ved,
> hvilken type af disse kan virke med Linux, og hvordan man gør?

De fleste ting virker fint - jeg har bl.a. prøvet med:
http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=97 - den var fin med en
gammel 2½" disk jeg havde liggende og den kan nøjes med strøm fra usb så
man ikke behøver ekstern psu.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46439 virker også men larmer
en del på grund af en lille hidsig blæser der sidder i.

Andre muligheder kan være CF kort og læser.

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall