[Forum] Backup medium

From: Dieter Britz <britz@chem.au.dk>
Date: Thu Mar 18 2004 - 10:17:38 CET

Jeg har forgæves forsøgt at få en usb memory stick til at virke
sammen med mit RH Linux system. Til sidst fik jeg kontakt med en
fra Taiwan, som er ekspert i det firma, der fremstiller dem, og han
måtte give op.

Sticken var en erstatning for én, der virkede fint - indtil den brød
sammen. Så det KAN godt lade sig gøre, bare man har den rigtige.
Firmaet laver ikke den, der virkede, længere (siger den danske importør).

Spørgsmål: er der nogen, der har god erfaring med en lignende dims,
som kan købes nu, og som virker?

Eller: da jeg ikke plejer at bære rundt med sticken, kunne jeg lige så godt
benytte en ekstern (usb) HD som backup. Er der, igen, nogen, der ved,
hvilken type af disse kan virke med Linux, og hvordan man gør?

I tilfældet memory stick har jeg fået nogle råd her, men de har været af
principiel karakter - prøv formatere den, osv (den VAR formateret,
bare for MS Windows). Denne gang er jeg efter råd fra nogen, der har selv
prøvet og kan fortæl mig præcis hvordan men gør.

Tak i forvejen.

--
Dieter Britz, http://www.chem.au.dk/~db