[Forum] Re: Foredrag - Apache eller php?

From: Martin Filtenborg <martin@martinfiltenborg.dk>
Date: Sun Feb 01 2004 - 17:47:37 CET

Jamen det lyder da herligt - undertegnede kunne godt tænke sig at lære
noget mere om PHP.

Jeg kunne osse godt tænke mig at vide noget mere om hvornår og hvor.

Så hvis bare vi kan finde ud af dét, møder jeg op :)

Nu vi er ved emnet "møde op"; jeg kunne godt tænke mig at vide om
tirsdagsmøderne er permanent aflyst eller hvad?

Sagen er at jeg går og pusler med at få en beskeden Dell laptop op at
køre med Debian - først og fremmest med det formål at få en "læseplade"
til dokumentation, PDF-filer og den slags. Man læser bedre i sofaen :)
Sekundært skal maskinen fungere som skrivemaskine,
pille-rode-rage-sandkasseinstallation og som mobil harddisk-recorder
hvis lydkortet viser sig at være kapabelt nok. Og så ku' jeg osse godt
tænke mig at eksperimentere lidt med noget trådløst netværk.

Imidlertid har der vist sig nogen små forhindringer:
Lydkortet er et Crystal CS4236 som ikke er direkte understøttet i Debian
out-of-the-box. Omvejen hedder ALSA, men jeg har mas med at få
installeret driverne.
Wireless LAN er heller ikke nemt: Jeg har organiseret et NetGear MA521
PC-card, som indeholder en Realtek rtl8180L-chip, til hvilket Realtek
leverer en closed-source driver som mildest talt er underlig. Måske er
det nemmeste bare at finde et andet kort. Men hvilket?

Hvad jeg forsøger at sige her, er at det ku' være rart at komme til
hyggemøde eller måske endda en regulær installfest og få snakket med
andre og måske få et par gode råd...

Er der nogen planer om slige arrangementer?

MVH/Martin Filtenborg