Re: [Forum] Oprette ny bruger / installering af useradd

From: Nicolas Børjesson <nicolas@nicor.dk>
Date: Fri Jan 30 2004 - 14:23:23 CET

Hej Marie

Umiddelbart burde du bare skulle logge ind som root, og derefter tilføje en
bruger.

command:

adduser <username>

derefter vil du blive bedt om at indtaste password 2 gange og så nogle andre
spørgsmål med navn tlf osv osv, som dog ikke er obligatoriske.

hvis du ikke har været logget ind som root da du ledte efter adduser er det
nok derfor du ikke kunne finde denne.

Mvh

Nicolas