Re: [Forum] Gentoo/Dappix problemer med boot

From: gunner carstens <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Wed Jan 14 2004 - 22:44:27 CET

        Det er 100% din BIOS indstillinger.

> Jeg ændrede nu cpu pnp, tror jeg den hed, fra 100 til 133, gemte, og
> den genstartede.
> Men nu er der totalt sort skærm, der sker intet, når jeg trykker på
> reboot knappen på
> kassen, jo, den drejede CDROM drevet nogle gange, men den forsøger
> ikke engang
> at boote nu :-(

Jeg forhørte mig hos forhandleren og han mente jeg skulle cleare CMOS
(ved at åbne kassen
og flytte en jumper frem og tilbage igen). Det gjorde jeg så.

Så kunne jeg komme ind i BIOS igen.

Derefter prøvede jeg mig frem med CPUPnP indstillingen, og ved 133/133
var der bingo! Den
genkendte at det var en Athlon 2400+ og begge operativsystemer kunne
igen starte.

Wau, så lærte jeg lidt igen.

Tak til alle der var så venlige at hjælpe mig på vej

mvh Gunner