Re: [Forum] Gentoo/Dappix problemer med boot

From: gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue Jan 13 2004 - 21:32:19 CET

Michael Svendsen wrote:

>Hey Gunnar
>
>Det er 100% din BIOS indstillinger.
>
>Det med, at den kun siger du har en 1800 MHz er fordi bushastigheden er
>blevet ændret.
>
>Jeg vil skyde på, at den nu står på 100 - hvor den før stod på 133.
>
>(18 x 100 = 1800 18 x 133 ~ 2400)
>

>Det burde dog ikke alene være grunden til, at du ikke kan starte dine
>operativsystemer op...
>
>Prøv at loade "optimal settings" (eller hvad det nu hedder i din BIOS) -
>Og ændre bushastigheden til 133.

Jeg ændrede nu cpu pnp, tror jeg den hed, fra 100 til 133, gemte, og
den genstartede.
Men nu er der totalt sort skærm, der sker intet, når jeg trykker på
reboot knappen på
kassen, jo, den drejede CDROM drevet nogle gange, men den forsøger ikke
engang
at boote nu :-(
Æv!
Lysdioden på skærmen skifter fra grøn til appelsingul når den forsøger
at starte den,
men så sker der heller ikke mere.

Nu er jeg godtnok på røven.

/gunner