Re: [Forum] Gentoo/Dappix problemer med boot

From: Michael Svendsen <michael@nsec.dk>
Date: Tue Jan 13 2004 - 20:56:48 CET

Hey Gunnar

Det er 100% din BIOS indstillinger.

Det med, at den kun siger du har en 1800 MHz er fordi bushastigheden er
blevet ændret.

Jeg vil skyde på, at den nu står på 100 - hvor den før stod på 133.

(18 x 100 = 1800 18 x 133 ~ 2400)

Det burde dog ikke alene være grunden til, at du ikke kan starte dine
operativsystemer op...

Prøv at loade "optimal settings" (eller hvad det nu hedder i din BIOS) -
Og ændre bushastigheden til 133.

Får du fejl ved genstart?

Med venlig hilsen

Michael Svendsen