[Forum] Gentoo/Dappix problemer med boot

From: gunner carstens <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Tue Jan 13 2004 - 15:53:15 CET

Mit første forsøg med dappix har udviklet sig ubehageligt:

Jeg har dual boot med WinXP og gentoo.

Jeg ville prøve at boote Dappix på maskinen da jeg har anbefalet den til
nogle skolefolk her i Århus. Så jeg ville lige selv se på den først.

Jeg gik ind i BIOS og ville lave om, men klokkede i det med
kommandoerne, og gik ud UDEN at lave noget om i BIOS - uden at gemme.

Derefter fik jeg sort skærm da jeg ville boote XP og fik valget mellem
forskellige opstartsmetoder. Valgte først én, så efter reboot en anden,
og så prøvede jeg at gå ind i gentoo, hvor jeg fik 'kernel panic'.

Bootede så fra gentooCD'en (hvor den nu ikke finder den korrekte CPU
længere. Det er en athlon 2400 men den siger det er en 1800).

Jeg har så lavet en chroot og geninstalleret først lilo, og kørt lilo,
hvorefter jeg igen rebootede med 'kernel panic' og så compilede jeg fra
chroot en ny kerne og kørte lilo igen, reboot og får 'kernel panic' igen.

Hvad kan jeg gøre for at få mine operativsystemer op at køre igen?

mvh Gunner