[Forum] To usb stik

From: Dieter Britz <britz@chem.au.dk>
Date: Fri Jan 09 2004 - 11:09:59 CET

Min PC har to USB stik bagom. Indtil nu har jeg brugt kun én, til
en memory stick, uden problemer. Men nu har jeg købt en scanner, som
også skal i USB-stikken. Der er bare kun én entry i mit (RH) /mnt/
directory.

Hvordan kan Linux vide, hvilken enhed jeg vil bruge; dvs, hvordan
skelner jeg mellem de to devices?

Man fortæller mig desuden, at jeg nok har brug for en driver til
scanneren. Den er en H/P 5550c, og kom med drivere til Windows,
men ikke til Linux (ingen overraskelse her). Har jeg brug for
sådan en driver, og hvor får jeg den fra?

--
Dieter Britz, http://www.chem.au.dk