Re: [Forum] gentoo kernekompilering

From: Sune Jeppesen <mml@2night.dk>
Date: Sat Dec 06 2003 - 16:19:39 CET

On Saturday 06 December 2003 15:56, gunner carstens wrote:
> Har søgt lidt omkring for at finde ud af hvordan jeg laver en ny kerne i
> gentoo, for at se om der er en metode der ligner debians eller om man
> skal gøre det helt manuelt.
> Har set at der er forskellige sources i portage træet. Spørgsmålet er
> hvordan de bruges. Kan man lave 'emerge sys-kernel/development-sources'
> og få en ny kerne der kan vælges under opstart?
>
> Eller skal det gøres som i 'running linux' bogen, dvs helt manuelt?
Dette vil kun installere source filerne, kernen skal stadig kompileres
manuelt.

Du kan evt bruge genkernel scriptet til det, har dog aldrig selv brugt det.
Installeres ved en emerge genkernel.

Læs evt mere om kerne kompilering i den officielle dokumentation her

http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook.xml?part=1&chap=7

/Sune