Re: [Forum] Billedbehandling

From: Esben Nielsen <simlo@phys.au.dk>
Date: Wed Dec 03 2003 - 15:13:40 CET

* ekspadere til alle filer i dette direktory. Du burde bruge *.jpg.
Husk du er stadig i din normalle shell selvom der står en masse mærkelige
ting!
Det svarer til du skriver "cp * /tmp" et sted hvor du har filerne "fil1"
og "fil2" bliver til
 cp fil1 fil2 /tmp
inden "cp" bliver udført. Dette kan også udføres ved

 for file in *; do cp $file; done
som efter * bliver lavet om er
 for file in fil1 fil2; do cp $file; done

Jeg håber du forstår essensen i det - det er altså meget smart!
Jeg brugte Unix/Linux i 7 år før jeg lærte det :-(

Esben