Re: [Forum] Billedbehandling

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Wed Dec 03 2003 - 14:51:17 CET

On Wed, 2003-12-03 at 14:44, Marie Lund wrote:

> Da jeg ikke er så meget inde i computersprogbrug (jeg
> er en af de (få?) Linuxbrugere som _kun_ er bruger og
> ikke ekspert): står '*' for et directory? eller skal
> det hele tages bogstaveligt - skrives præcis som det
> står her? Skal noget erstattes med noget andet?

Det hele skal blot skrives som ovenstående, hvis du har alle dine
billeder (og ikke andre filer) liggende i ét directory.

'*' vil da matche alle de filer, der ligger i det directory. Du kan også
erstatte '*' med f.eks. '*.jpg' hvis du kun ønsker at arbejde på JPEG
billeder.

Efter ovenstående kommandoer er kørt vil der for hvert billede ligge en
fil kaldet 'small_ + filnavn' som er 120px i bredden.

Bemærk dog at Thumbnail Standarden anbefaler brug af enten 128px eller
256px - men det forhindrer selvfølgelig ikke dig i at bruge 120px :)

Skriv endelig hvis du har yderligere spørgsmål.

Mvh
./Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>