[Forum] SV: [Forum] Backup på bånd

From: Frank Larsen <FL@kimik-it.gl>
Date: Wed Dec 03 2003 - 12:35:07 CET

Hejsa !

Jeg vil gerne lave backup på DAT-bånd (SCSI-tape).
I dag anvender jeg tar til det, men jeg kan ikke finde ud af at få en status
(gået godt eller failed).
Er der nogen, der har en god ide - evt. et andet program i stedet for tar ?

Jeg anvender RedHat Linux.

Nu kender jeg ikke så meget til RedHat. Men hvis den ligner Suse lidt, så
skulle du gerne have mulighed for at bruge programmet dump. Det fungerer
udemærket og melder pænt tilbage. Problemet er dog at du kun kan tage backup
af partitioner.

Andre måder at tage backup på er at installere Veritas Backup Exec Agent til
Unix på din maskine og bruge en Windows maskine til at klar det. Fungerer
også godt.

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S