[Forum] mysql

From: Tormod Hansen <tormod@tdcadsl.dk>
Date: Tue Dec 02 2003 - 11:01:41 CET

Jeg er meget ny i Linux. Jeg har installeret Mandrake 9.2. Alt fungerer fint, men jeg har et problem med Mysql. Jeg bruger MySQLCC. Jeg har oprettet en database, men kan ikke få en forbindelsen til den. Jeg får en fejlmeddelelse 1045 Acces denied for user. Det er sikkert noget med adgangsrettigheder, men jeg kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre. Jeg har også prøvet at få adgang med "mysql_setpermission", men bliver også her
nægtet adgang. Jeg har i MySQLCC oprettet både username og Password til databasen.

Det er sikkert ganske simpel, så jeg håber at der er en som kan hjælpe mig.

Tormod Hansen