[Forum] gentoo og realplayer

From: gunner carstens <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Mon Dec 01 2003 - 22:53:52 CET

Jeg har nu forsøgt mig med realplayer og det er ikke gået så godt. Jeg
har downloaded den fra reals hjemmeside og kører den så fra normal
brugers hjemmekatalog. Det kører miserabelt.

Kom så på den spændende ide at måske portage kunne klare det for mig:
Jeg gav den følgende kommando og fik det efterfølgende svar:

liNUX root # emerge realplayer
Calculating dependencies ...done!
>>> emerge (1 of 1) media-video/realplayer-8-r6 to /
!!! rv9_libc6_i386_cs2.tgz not found in /usr/portage/distfiles.
!!! rp8_linux20_libc6_i386_cs2.bin not found in /usr/portage/distfiles.

!!! media-video/realplayer-8-r6 has fetch restriction turned on.
!!! This probably means that this ebuild's files must be downloaded
!!! manually. See the comments in the ebuild for more information.

!!! The following are listed in SRC_URI for realplayer:
!!! x86?
!!! (
!!! http://docs.real.com/docs/playerpatch/unix/rv9_libc6_i386_cs2.tgz
!!! )
!!! x86?
!!! (
!!! rp8_linux20_libc6_i386_cs2.bin
!!! )
!!! ppc?
!!! (
!!! rp8_linux_powerpc_cs1.bin
!!! )
!!! sparc?
!!! (
!!! rp8_linux_sparc_cs1.bin
!!! )
!!! alpha?
!!! (
!!! rp8_linux_alpha_rh62_cs1.bin
!!! )

Prøver jeg at gå ind på den foreslåede url
(http://docs.real.com/docs/playerpatch/unix/rv9_libc6_i386_cs2.tgz) får
jeg filen rv9_libc6_i386_cs2.tgz.

Men kigger jeg i ebuilden
/usr/portage/media-video/realplayer/realplayer-8-r7.ebuild
kan jeg se at det ser ud som en installation af realplayer.

Hvordan skal jeg så bruge min portage til at installere det downloadede
materiale?

mvh Gunner