Re: [Forum] gentoo og compiling gnotime

From: gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Nov 17 2003 - 15:41:12 CET

Henrik Brix Andersen skrev:

>Hvad siger 'pkg-config --modversion libgtkhtml-2.0' ?

Den siger:

Package libgtkhtml-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `libgtkhtml-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'libgtkhtml-2.0' found

>Lyder sandsynligt.
>
>Hvis ovenstående kommando giver en fejlmeddelelse så prøv 'cd
>/usr/portage && emerge gnome-extra/libgtkhtml/libgtkhtml-2.4.0.ebuild'

Det gik fint, den installerede fint uden problemer.

>Herefter burde du kunne installere gnotime.

Yeps, Tak!

>Du bør selvfølgelig
>rapportere fejlen på http://bugs.gentoo.org.

Det har jeg så gjort. Ikke så ligetil når det er første gang, men ikke
kedeligt -
faktisk ret sjovt at prøve. Spændende at se om der kommer noget ud af det.

mvh Gunner