Re: [Forum] Hjælp til at skifte til Linux

From: gunner carstens <gunner@internetsnedkeren.dk>
Date: Sun Nov 16 2003 - 22:59:08 CET

    Men nu er der én af mine bofæller som gerne vil skifte

>til Linux også. Selv ved jeg ikke nok til at kunne
>hjælpe ham, og SSLUG-folkene er lidt langt væk.
>
>Er der nogen af jer der vil hjælpe? Eller kan fortælle
>mig hvilken liste han skal spørge på?

Denne liste er fin at spørge på. Jeg har da fået fin hjælp her og vil
også gerne svare på spørgsmål, hvis nogen spørger om noget jeg
kan svare på.

Et fint sted at starte ville være at finde ud af hvad Linux skal bruges
til, og så vælge hvilken distribution ud fra det.

Eller man kan vælge distribution ud fra hvilken det er nemmest at få
hjælp til. Her på listen er der nogle der bruger Gentoo og som har givet
god hjælp til denne distrobution, og andre bruger Debian. Måske er der også
andre distributioner men dem har jeg i al fald ikke lagt så meget mærke til.

Faktisk kan man købe (20,- dkr hos www.linuxpusher.dk) eller downloade
en fiks og færdig debian kaldet knoppix som man kan lægge i sit CD drev
og så kan man prøve hele sin maskine af UDEN at lægge noget på sin hard
disk. Den findes i en dansk version kaldet 'dappix'. SÅ kan man prøve debian
linux af med netværk og det hele og man er i gang i løbet af no time.

Men bare klø på, og lad os se hvad der kommer ud af det.
mvh Gunner