Re: [Forum] XFree og gentoo

From: gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Oct 20 2003 - 16:53:44 CEST

    Du kunne overveje at installere en binær. Det tager en krig at compile

>openoffice.org, og ofte knækker det også. Den er ret prikken med at have
>den rigtige version af java osv.

Jeg har kørt debian i nogle år nu men da den seneste af dem gik i udu
med nogle afhængigheder jeg ikke kunne finde ud af
valgte jeg at prøve gentoo - (som du jo, Jens, introducerede mig for ved
et foredrag i aalug i sin tid). Men fra debian er jeg vant til at jeg
ikke skal installere nogle binære pakker udenom .deb systemet. Kan jeg
stadig installere openoffice fra den downloadede cd uden at ødelægge
pakkesystemet? Eller skal jeg finde en anden binær pakke ?

>Normalt er updates forholdsvis hurtige. Men man kan jo så også overveje
>om man absolut skal have hver eneste update med pr. omgående. Jeg plejer
>kun at opdatere når jeg finder det nødvendigt. F.eks.
>sikkerhedsrettelser eller nye fikse features.

Jeg er faktisk vant til at opdatere debian hver anden aften eller så, så
her skal jeg måske til at ændre praksis.
/gunner