Re: [Forum] XFree og gentoo

From: Jens Rohde <jens@unix.dk>
Date: Mon Oct 20 2003 - 15:55:02 CEST

On Mon, 2003-10-20 at 15:46, gunner carstens wrote:

Hej Gunner

> Det hjalp :-)

Herligt :)

> Men noget af en monster-ting det med at lave en sådan update. Den har
> kørt i 5 timer nu

Jeps. Men der er også ualmindelig mange ting i den her update. XFree,
Gnome osv. Den tog også sin tid på min maskine :)

> jeg vil da lige spørge om det er normalt at den skal stå så længe?

Nopes. Det er kun når du har de her store ting der skal updates. Gnome
tager sin tid, men når den så samtidig er afhængig af at opdatere XFree
så går det jo helt galt :)

> Hvad nu hvis jeg vil installere openoffice.org? Det kan jeg ikke gøre
> fra cd'en nu, vel ? Så tager det vel en lille uge for
> at få det gjort?

Du kunne overveje at installere en binær. Det tager en krig at compile
openoffice.org, og ofte knækker det også. Den er ret prikken med at have
den rigtige version af java osv.

> Ikke at det gør noget, men rart lige at vide hvad man kan forvente?

Normalt er updates forholdsvis hurtige. Men man kan jo så også overveje
om man absolut skal have hver eneste update med pr. omgående. Jeg plejer
kun at opdatere når jeg finder det nødvendigt. F.eks.
sikkerhedsrettelser eller nye fikse features.

/Jens