[Forum] Scanner

From: Dieter Britz <britz@chem.au.dk>
Date: Wed Oct 01 2003 - 10:31:46 CEST

Jeg har Linux RH 9, og vil gerne anskaffe mig en scanner. Inden jeg gør
det, vil jeg gerne vide et par ting:

* Hvordan aktiverer jeg en scanner? Jeg tror nok, at den går ind i den
  anden af to USB-stik (den første har en lille memory dims i), og jeg
  skal skrive noget i /mnt/ - hvad skal der til? Hvad skal scanneren
  hedde, som device?
* Min hensigt er at scanne en masse artikler, så jeg har dem i pdf form.
  Den scanner jeg kommer til at købe, vil have en stakfoder, så for de
  fleste artikler, giver en scanning en enkelt pdf fil med så mange sider.
  Men jeg har også nogle som er kopieret tosidet, og dem bliver jeg nok
  nødt til at scanne en side ad gangen. Det betyder lige så mange pdf-filer
  som en artikel har sider. Hvad skal der til, at samle dem til een enkelt
  pdf fil?

Tak i forvejen for svar på disse spørgsmål.

--
Dieter Britz