[Forum] Re: AAUUG was [Re: [Forum] Re: [Forum] RIP AALUG - Døden bør have en mening]

From: Mads Toftum <mads@toftum.dk>
Date: Thu Aug 28 2003 - 16:02:32 CEST

On Thu, Aug 28, 2003 at 01:11:43PM +0200, Erwin Lansing wrote:
> Nu du nævner "Linux miljøet" har jeg jo en fin indgang med at
> høre om stemningen at skifte fokus fra Linux til mere generelt Unix.
> Jeg kender mange personer, som f.eks. migselv, som ikke har noget med
> linux at gøre, men desto mere med BSD, Solaris, mv. Vølget for
> disse personer er så BSD-DK og DKUUG, som begge egentlig kun er
> aktive i Københav. Umiddelbart vil jeg tro at mange kunne været
> interesseret i en AAUUG i stedet for en AALUG, men Århus er for lille
> til begge to.

Her tror jeg faktisk du rammer midt i noget meget centralt og vigtigt
for hvordan foreningen skal se ud i fremtiden. Vores sidste store runde
af foredrag var fokuseret på begyndere i brugen af Linux som Desktop. Set
ud fra antallet af fremmødte til begynder foredrag holdt op imod de
enkelte generelle unix foredrag med bredt sigte (Unix shell, Apache2)
så har vi klart fejlet ved at fokusere på begynder/desktop foredragene.
Man kan også sige at det der gør unix unikt og adskiller det fra
windos netop er de mere generelle ting som shell/process modeller/
server siden m.v. og disse dele er generelt meget ens på tværs af
de forskellige varianter af unix. Så det sammen med et personligt ønske
om også at få fat på flere af dem der arbejder professionelt med unix,
gør at jeg i den grad kan se ideen med dit forslag (og også selv ofte
har været fortaler for sådan et tiltag).
Så ja, lad os endelig få ændret fokus, så UNIX bliver omdrejnings-
punktet.

Som en lille smule hyggelæsning, kan interesserede læse
http://cm.bell-labs.com/cm/cs/who/dmr/cacm.html der beskriver mange
af de grundtanker der ligger bag unix.

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall