Re: AAUUG was [Re: [Forum] Re: [Forum] RIP AALUG - Døden bør have en mening]

From: David Nielsen <Lovechild@foolclan.com>
Date: Thu Aug 28 2003 - 13:34:05 CEST

BSD folket er da mere end velkommen til at deltage - på trods af deres
valg af OS. Selv har jeg leget lidt med FreeBSD men fandt det rodet og
svært at bruge kontra de mange Linux distros som har lagt stor vægt på
brugervenlighed de sidste par år. Ikke desto mindre er BSD'erne da
glimrende til mange formål - fx. rocker burncd i FreeBSD helt enormt, og
man kan ikke undgå som Linux bruger at være lidt misundelig på deres ATA
driver som nok er blandt branchens bedste (hvis ikke den bedste).

På mange måder er BSD og Linux også meget ens - ihvertfald for brugeren
- Vi deler jo basalt set alle applikationer på nær kerne specifikke
ting.

Men FreeBSD fx. har gjort en ganske fornuftigt stykke arbejde med
dokumentation "FreeBSD handbook" er fx nok den bedste UNIX manual der
findes frit tilgængeligt.

Jeg husker da også fra mine dage som meget aktiv medlem af aalug at vi
havde et par FreeBSD brugere og på Linux Forum plejer BSD brugerne da
også være fremmødt med stande og hvad dertil hører.

Men jo BSD folket er da mere end velkommen til at konvertere os
Linuxbruger med en række fordrag - man kan jo aldrig få for meget UNIX.

Fx. kunne en Celebrity deathmatch, Linux mod BSD være meget skægt - jeg
husker at SSLUG lavede noget lignede med Postfix og QMail, hvor den ene
deltager var FreeBSD bruger btw.

- David