[Forum] Problemmer med | og } og ALTGr knappen.

From: Esben Nielsen <simlo@phys.au.dk>
Date: Sat Aug 23 2003 - 12:22:58 CEST

Hej,
 Jeg har et lille irreterende problem når jeg bruger dansk tastatur:
Man skal holde AltGr knappen nede for at skrive |, { og }. Ofte holder
jeg AltGr nede i for lang tid når jeg f.esk skal skrive

# grep -r "simlo" * | less

Så kommer der til at stå

# grep -r "simlo" * |xless
hvor x ganske vist er vist som et blankt tegn men ikke er det for jeg får:
Unknown command: xless
Og husk på x er _vist_ som en blank på skærmen.
Det er også irreterende når jeg koder - især små inlinede C++-metoder:
 int getSize() { return size; }
hvor jeg uden at se det kommer til at sætte x og ikke mellemrum ind ved
siden af { og } :-(

Løsning: AltGr+Space skal sende <space> og ikke x. Hvordan retter jeg det?

Esben