Re: [Forum] Hvordan får man en scanner til at virke under lInux

From: Bjorn og Kadri <bjornkadri@bjornen.dk>
Date: Thu Jul 31 2003 - 09:36:04 CEST

søndag den 27. juli 2003 18:46 skrev du:

> Du skulle allerede have alt installeret.
Det volder nu en del vanskeligehder at få det til at køre. Jeg prøver at
følge brugsanvisningen, men mangler overblik over hvad der foregår så der
kommer lige en beskrivelse:

a "detect af scanner" device angav ingen kontakt
b filen U96V121.BIN blev lagt i /etc/sane.d/ og i
snapscan.conf blev skrevet
firmware /etc/sane.d/U96V121.BIN
c "detect scanner" angiver nu vendor=0x04a5 og product=0x2060
altså scanneren kan ses
d xsane kan ikke finde scanneren
e kaldes med xsane snapscan:/dev/usb/scanner0 fås svaret invalid argument
f prøves med xscanimage fås svart kan ikke finde kommando

Nogen bud på hvad vi gør galt.

> Foelg vejledningen paa http://snapscan.sourceforge.net/
> og byt /usr/local/etc/sane.d/ ud med /etc/sane.d/
Øh mener du flytte filerne fra den førstetil den sidste?

> Helt specifikt behoever du nok kun at foelge afsnittet
> ``Scanner firmware'' (bortset fra delen om manuel
> installering af scanneren).
>
> Det kan i oevrigt anbefales at lade scanneren sidde paa
> sin egen USB port, da den bruger en del baandbredde.
scanneren er det eneste USB der kører på maskinen

MVH
Bjørn