Re: [Forum] Hvordan får man en scanner til at virke under lInux

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Sun Jul 27 2003 - 18:46:03 CEST

> From forum-admin@aalug.dk Sun Jul 27 16:26:55 2003
> Subject: [Forum] Hvordan =?iso-8859-15?q?f=E5r=20man=20en=20scanner=20til=20at=20virke=20under?=
> lInux
>
> Ingen svar på spørgsmålet om scanner sidst,så vi prøver igen med det emne i
> overkriften
>
> Jeg har noget familie der gerne vil arbejde med billedbehandling i lInux
> Vi har lige fået et bud på dansk vejlening til Gimp så nu vil vi gerne have
> scanneren (Acer 640U) til at virke i linux (rh8).
> Det har ingen af os prøvet før, så noget begynder vejledning omkring
> [...]

Du skulle allerede have alt installeret.

Foelg vejledningen paa http://snapscan.sourceforge.net/
og byt /usr/local/etc/sane.d/ ud med /etc/sane.d/

Helt specifikt behoever du nok kun at foelge afsnittet
``Scanner firmware'' (bortset fra delen om manuel
installering af scanneren).

Det kan i oevrigt anbefales at lade scanneren sidde paa
sin egen USB port, da den bruger en del baandbredde.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@klafbang.dk>