modelines (Was: Re: [Forum] tvout, XF86config-4 og cmd line)

From: Torben Andersen <the.beauty@get2net.dk>
Date: Tue Jun 03 2003 - 21:45:04 CEST

Tak til Bruno for hans hjælp. Jeg har imidlertidig opdaget en lettere
løsning: TWinview. Som default sender grafikkortet det samme ud på
monitor og tv. Jeg har så defineret en opløsning på 640x480, men mangler
at tvinge den til at køre 50 - 60 Hz. Jeg har hørt om et magisk ord:
"modeline", men ved ikke, hvor den skal stå eller hvad den skal
indeholde for at tvinge:

1) 640x480
2) 50 Hz
3) 24 bit/32 bit