Re: [Forum] tvout, XF86config-4 og cmd line

From: Bruno Thomsen <bruno.thomsen@get2net.dk>
Date: Mon Jun 02 2003 - 18:48:28 CEST

On Mon, 2003-06-02 at 15:04, Torben Andersen wrote:
> Jeg har fået nyt grafikkort (NV4800SE) og kan ikke få tv-out til at
> fungere med "nvtv". Gider nogen sende mig deres fungerende
> "XF86config-4" og kommandostart (noget med "startx" osv.) , så jeg ikke
> skal opfinde den dybe tallerken forfra ? Jeg ønsker noget der virker
> inde fra X, så jeg ikke skal logge ud i en shell. Jeg er ligeglad med
> "dualview", som grafikkortet understøtter. Jeg kører med et rimeligt
> standard RH 8.0 system.
>
> På forhånd tak for hjælpen :-)
>
> Torben

Prøv at kikke på programmet NVOPTION (http://www.sorgonet.com/linux/nvoption/)

NVOPTION is a grapich front-end to change NVIDIA options under linux in X mode.
Twinview, TV out and standard options can be configure.

Håber det kan hjælpe dig.

P.S. Hvis du vil overclocke dit Nvidia kort prøv at kikke på dette program:
Nvclock (http://www.linuxhardware.org/nvclock/)

Bruno.