Re: [Forum] Musik CDs, og et nyt problem

From: Dieter Britz <db@chem.au.dk>
Date: Fri May 23 2003 - 16:30:40 CEST

Quoting Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk>:

> -> Jeg har lige installeret Linux RH9 i en partition, hvor WIndows
> -> er i den anden. Der kan jeg godt spille musik-CD'er, men under
> Linux
> -> kan jeg ikke. Når jeg tester for lyd, får jeg rigtigt nok
> testlyden.
> -> Når jeg prøver at spille en CD, kommer der det lille vindue, og
> -> tidtælleren løber som om CD'en spiller (det gør den også), bare
> -> ingen lyd. Hvad kan være årsagen, hvad skal jeg gøre?
> ->
>
> Er der et kabel fra cd-afspilleren til lydkortet ?

> [...]

Du er den anden, der foreslår det, og det er nok løsningen.
Jeg skal undersøge, om der er et kabel. Mange tak!

Men, her er et nyt problem. Jeg har nu sådan en fiks lille
Speed Drive, en ekstern RAM enhed, man bare stikker ind i
USB stikket, og så skulle man have en ekstra device. Men når
jeg ser på alt hvad jeg har, med at klikke på "Start here" eller
"Home"-ikonen, kan jeg ikke se denne dims nogen steder. Jeg
prøvede under "mnt", og så får jeg CDROM, CDROM1 (det er nok min
CD brænder), samt FLOPPY, ikke andet. Hvordan får jeg dimsen frem?

Tak i forvejen og mvh

--
Dieter Britz           http://www.chem.au.dk/~db