[Forum] Q: [GNOME2] Hvorfor mon min balsa ikke kan sende?

From: Rune Morling <rune@blueplane.dk>
Date: Sat Apr 12 2003 - 20:42:45 CEST

Hej alle,

Jeg har fedtet rundt i et par dage nu m. balsa 2.0.9-r1 (bruger gentoo).

Mit problem er, at selvom jeg udfylder felterne to:, subj:, og fylder
noget i beskeden, så bliver 'send' knappen ikke aktiv - den bliver
med andre ord ved med at være 'greyed out'.

Jeg har i konfigurationen indtastet min lokale smtp-server og husket
at sætte porten til 25 (Balsa vil som standard sende til submission
porten - 587). Min lokale smtp-server virker fint, når jeg bruger den
sammen med andre postklienter.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst kan løse problemet. Jeg
har søgt på bugs.gnome.org, på bugs.gentoo.org, kigget
balsa-list@gnome.org igennem for hele 2003 (dækker ver. 2.0.7-2.10.0),
søgt på deja.com, søgt på google og chattet lidt med folk på #gentoo.

Jeg har overvejet at lave en debug build af balsa, for at se
hvad der går galt, men jeg har ikke ret megen erfaring med den
slags.

Jeg vil helst ikke rapportere en bug, som viser sig
at være en tåbelig brugerfejl, så jeg tænkte at der måske var nogen
af jer der kunne fortælle mig hvilke skridt jeg helt sikkert bør
tage før jeg griber til bugzilla...

Har nogen af jer et godt forslag til hvad den bedste fremgangsmåde
ville være?

Håber en af jer sidder inde med lidt visdom i den retning - hvis jeg
hiver flere hår ud bliver jeg permanent skaldet!

        /Rune