Re: [Forum] no init found!

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Sun Mar 09 2003 - 14:28:06 CET

Mht. til apt-rpm så bruger mandrake noget andet i stedet for, som hedder
urpmi, og det er lige netop det, som jeg ikke har haft det store held med.
Men det ser smart nok ud. Den kobler op til en ftp-adresse, henter et par
pakker og installerer dem. Det har den gjort to gange. Og hver gang har det
ødelagt mit system. Først røg apache, så installerede jeg de originale pakker
igen. Så røg kernen, og så...
Mht. Brix' kommentar så er det jo rigtigt nok, at sådan noget med kernen og
opstart og lilo er lidt for avanceret, når man ikke helt ved, hvad det drejer
sig om. Mandrake 9 kører efterhånden rigtig fint.
Jeg gemmer dit icq til senere brug. Tak for hjælpen!

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson