Re: [Forum] no init found!

From: Rune Morling <rune@blueplane.dk>
Date: Sun Mar 09 2003 - 12:29:52 CET

On Sunday 09 March 2003 11:58, Claus Ladekjær Wilson wrote:
| Ja, ellers er jeg glad for Mandrake. Den har et fint kontrolpanel, som
| hjælper mig til at få opsat netværk og hardware. Ellers bruger jeg mest
| Mandrake, fordi det var en RedHat med flere programmer til. Det er rart at
| bruge noget, som mange andre også bruger, så man kan få nogle rpm-pakker
| til det. Jeg har kun delvist held med at få kompileret mine egne
| programmer.

Jeg synes jeg har hørt at den 'debian-esque' apt-rpm skulle hjælpe til med at
løse noget af det dependency-hell rpm-brugere ofte løber ind i. Bruger
mandrake det? Har du selv forsøgt at bruge det? (har absolut ingen erfaring
m. apt-rpm, men masser med apt-get ;P) Jeg spørger fordi jeg gætter på
at dit 'delvise held med at kompilere dine egne programmer' har noget at
gøre med netop dependencies?

| Jeg håber, der er nogen, der har en god idé til,
| hvad man kan gøre under "rescue-systemet", som er den eneste måde, jeg kan
| komme ind i den partition på.
| Jeg har nu sat en mandrake 9 op på en anden partition, men jeg kan egentlig
| bedre lide mandrake 8.2. Så jeg håber stadig, den kan reddes uden at blot
| lave en ny installation.

Well, når skidtet virkelig går i baglås er det typisk et godt tidspunkt at
lære af sine fejlgreb.

Jeg tror, at jeg som plan B vil sekundere brix og anbefale dig at lave et par
tarballs af din /etc/ og din /home. Som plan A, synes jeg dog at du skal
prøve at boote i Mandrake 9 og derefter mounte det korrupte system -
jeg går ikke ud fra, at du har installeret dit rodsystem på en særlig
partitionstype (xfs, jfs, reiserfs eller noget endnu mere eksotisk...).

Hvis ikke selve partitionen er helt til rotterne, så burde du i hvert fald
kunne tage et kig på hvad der ligger på den fra din mandrake 9 installation.

Du kan fange mig på msn messenger på drillepind at bitnisse dot dk eller
på icq# 129853111 hvis du gerne vil have lidt real-time assistance :)

/Rune