Re: [Forum] no init found!

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Sun Mar 09 2003 - 11:58:21 CET

Ja, ellers er jeg glad for Mandrake. Den har et fint kontrolpanel, som hjælper
mig til at få opsat netværk og hardware. Ellers bruger jeg mest Mandrake,
fordi det var en RedHat med flere programmer til. Det er rart at bruge noget,
som mange andre også bruger, så man kan få nogle rpm-pakker til det. Jeg har
kun delvist held med at få kompileret mine egne programmer.
Det er selvfølgelig et ordentligt minus, at den har ødelagt sig selv så
grundigt. Jeg har prøvet at boote med linux og init=/bin/sh men det har ikke
den store virkning. Jeg håber, der er nogen, der har en god idé til, hvad man
kan gøre under "rescue-systemet", som er den eneste måde, jeg kan komme ind i
den partition på.
Jeg har nu sat en mandrake 9 op på en anden partition, men jeg kan egentlig
bedre lide mandrake 8.2. Så jeg håber stadig, den kan reddes uden at blot
lave en ny installation.

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson