Re: [Forum] no init found!

From: Rune Morling <rune@blueplane.dk>
Date: Sat Mar 08 2003 - 23:23:47 CET

On Friday 07 March 2003 22:46, clw@get2net.dk wrote:

| Jeg var endnu engang uheldig med noget af den automatik, der følger med
| Mandrake, og den ødelagde et par meget centrale ting i forbindelse med
| installation af kildekoder til kernen.

Hm. Er du ellers glad for mandrake? (bruger selv Gentoo og Debian GNU/Linux)

| Når jeg starter op, siger den
| No init found, try passing init = to kernel.
| Jeg prøver så
| linux init=1
| men med samme resultat.
| Hvad gør jeg nu?

Jeg mener at argumentet til 'init' bruges til at specificere et program.

Fidusen går ud på at stare en kommandoskal i stedet for din init (jeg iøvrigt
at den er hårdkodet til /sbin/init, kan dog tage fejl). I den forbindelse
skal du være opmærksom på, at f.eks. din PATH og alle de scripts der sources
ifm. opstart ikke er indlæst. Så det skal du finde ud af at gøre manuelt.

(Antager du bruger LILO)

linux init=/bin/sh

/Rune