Re: [Forum] kernel trash

From: Rune Morling <rune@blueplane.dk>
Date: Fri Mar 07 2003 - 16:56:59 CET

On Thursday 06 March 2003 21:15, Henrik Brix Andersen wrote:
[snip]
| Lyder lidt som fejlbehæftet hardware... måske din APM/ACPI BIOS ikke er
| helt fejlfri?
|
| Prøv at kigge i filen /var/log/messages efter relevante beskeder fra
| omkring nedlukningstidspunktet. Hvis du er heldig, så kørte
| syslogd/klogd stadig da fejlen indtraf - ellers er der jo den gode gamle
| metode med blyant og papir ;)
|
| Mvh
| ./Brix

Erhm ... jeg har oplevet det samme m. en 2.4.20 kerne på et ældre super socket
7 bundkort, som ikke understøttede ACPI 100%. 'Problemet'
forsvandt, da jeg oversatte en kerne med APM i stedet for ACPI.

(damn ham brix er skrap til at fejlfinde...)

<dummy-mode>
En anden ting: Er BIOS strengt taget kun hardware? Er det ikke kombinationen
af hardware/software - forstået sådan at man jo kan indlæse
BIOS-opdateringer, ved at indlæse ny kode i en EEPROM?
</dummy-mode>

/Rune