Re: [Forum] kernel trash

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Thu Mar 06 2003 - 21:15:48 CET

On Thu, 2003-03-06 at 22:13, Claus Ladekjær Wilson wrote:
> Så skete det igen (det sker sjældent), at computeren ikke lukker ned
> automatisk. Men den spyttede indholdet af forskellige registre ud på skærmen
> og standsede der. Jeg er ikke klar over, hvor de skærmdumps er, for det kunne
> egentlig være interessant nok at vide, hvad der gik galt. Men vigtigst af
> alt: Hvorfor skete det? Ikke at det gør noget, men det støder min
> samvittighed, når verdens bedste styresystem slår knuder på sig selv. Vi ved
> alle, at linux er ufatteligt stabilt, men altså ikke 100%. Jeg kunne også
> [...]

Lyder lidt som fejlbehæftet hardware... måske din APM/ACPI BIOS ikke er
helt fejlfri?

Prøv at kigge i filen /var/log/messages efter relevante beskeder fra
omkring nedlukningstidspunktet. Hvis du er heldig, så kørte
syslogd/klogd stadig da fejlen indtraf - ellers er der jo den gode gamle
metode med blyant og papir ;)

Mvh
./Brix

--