Re: [Forum] apache og underbibliotek i /var/www/html

From: Mads Toftum <mads@toftum.dk>
Date: Tue Feb 18 2003 - 22:56:31 CET

On Tue, Feb 18, 2003 at 11:07:42PM +0100, Claus Ladekjær Wilson wrote:
> Hej!
> Jeg laver mine første spæde rmi-forsøg og skal bruge et underbibliotek til
> apache til at lave mine forsøg i. Men når jeg opretter et underbibliotek og
> prøver at komme til det fra apache, får jeg besked 403 - permission denied.
> Jeg ændrer til ejer og gruppe apache, men det hjælper ikke. Så foreløbig må
> jeg klare mig med "rod-biblioteket" /var/www/html og det er ikke helt nok.
> Hvorfor får jeg permission denied?

First rule of apache debugging: ALWAYS check the logfile
Kig i din ErrorLog fil efter hvad der fører til fejlen - den 403 browseren
giver er ikke meget værd til debugging.
Mit gæt er at der i din httpd.conf et eller andet sted står:

<Directory />
Deny from all
</Directory>

Hvis det er tilfældet, så skal du lukke op for adgangen til det du nu vil
tilføje - altså noget i stil med:

<Directory /opt/htdocs>
Allow from all
</Directory>

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall