[Forum] apache og underbibliotek i /var/www/html

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Tue Feb 18 2003 - 23:07:42 CET

Hej!
Jeg laver mine første spæde rmi-forsøg og skal bruge et underbibliotek til
apache til at lave mine forsøg i. Men når jeg opretter et underbibliotek og
prøver at komme til det fra apache, får jeg besked 403 - permission denied.
Jeg ændrer til ejer og gruppe apache, men det hjælper ikke. Så foreløbig må
jeg klare mig med "rod-biblioteket" /var/www/html og det er ikke helt nok.
Hvorfor får jeg permission denied?

Et andet spørgsmål: Hvordan får jeg hul igennem på adresse 127.0.0.1:1099?
Når jeg kører mit java-program får jeg følgende fejlbesked:

HelloClient exception: java.security.AccessControlException: access denied
(java.net.SocketPermission 127.0.0.1:1099 connect,resolve)

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson