[Forum] Lilo

From: Helge Christiansen <karin_helge@privat.dk>
Date: Tue Feb 18 2003 - 16:53:47 CET

Hej
Jeg har en computer med følgende opsætning
/dev/hda1 Win98
/dev/hda6 SuSE 8.1
/dev/hda8 Red Hat
/dev/hda10 Mandrake
i computeren er der to netværkskort
eth0 dynamisk ip (internet)
eth1 statisk (LAN)
LILO er installeret i MBR
Jeg har ingen problemer med at starte de forskellige systemer fra LILO
Windows bliver startet og opfører sig normalt
SuSE bliver startet og opfører sig normalt
Red Hat bliver startet men har mistet configurationen af netværkskortene
Mandrake bliver startet men har mistet configurationen af netværkskortene
Hvis jeg derimod starter Red hat eller Mandrake med en boot diskette er der ingen problemer
Er der en logisk forklaring ?? kan det afhjælpes ?? hvordan ??

MVH

Helge