Re: [Forum] browsere

From: Svend Erik Venstrup <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Sat Feb 15 2003 - 21:28:50 CET

Lars Erik Sørensen wrote:

> Hej.
>
> Jeg er utilfreds med den måde min kommunes hjemmeside, www.rosenholm.dk
> fungerer på.
>
> Da vi i kommunalbestyrelsen på onsdag skal til at beslutte
> "indsatsområder" ville jeg være glad hvis der var nogen der kunne
> fortælle mig, om det er rigtigt, at lige gyldig hvilken Linuxbaseret
> browser man anvender, vil hjemmesiden ikke kunne fungere.
>
> Hvis det derudover kan præciseres hvorfor vil jeg blive ekstra glad.
>
> Endelig vil jeg spørge om der er nogen der har forstand på om der vil
> [...]

Hej Lars Erik

Jeg har samlet nogle link til dig

Først w3c, som er det consortium, som fastlægger standardenerne for
"nettet",
derunder hjemmesider.

http://www.w3.org/

Det næste er en validator, som kontrollerer en angiven hjemmeside.
Jeg har foretaget en for www.rosenholm.dk, jeg har lagt resultatet i
en file. og talt antallet af linjer, 842 linjer.
Det er egentlig svært at sige noget om værdien af en sådan test.
Du kan selv gennemføre den, med følgende link:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-uri.html

It og telestyrelsen foretager en vurdering af offentlige hjemmesider
link her:
http://www.bedstpaanettet.dk/

It og telestyrelsen's Vurderingsgrundlag 2003
http://www.bedstpaanettet.dk/imageblob/image.asp?objno=6664

Dette er meget kort. Brug google, og søg på offentlige hjemmesider.

"Lynx" er en text baseret browser, fungerer hos mig, navigering besværlig.

Anvendes bl. andet af blinde.

"Netscape 4.61" er næsten ubrugelig. Det er også en gammel browser

"Opera 6.1" fungerer fint

--
Hilsen svendev
(-;>/