[Forum] SCSI

From: Helge Christiansen <karin_helge@privat.dk>
Date: Fri Feb 14 2003 - 10:03:32 CET

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:b2h9ag$dar$1@www.sslug.dk...
> Min PC har to HDer:

> Det ville jeg - om muligt - gerne ændre lidt på, således at også Win 2k kan
> startes via LILO og Win 2k synliggøres på SuSEs skrivebord - men hvordan??

Vi starter med at synliggøre Win2k, i din /etc/fstab indsætter du følgende linie
/dev/sda1 /windows2k nfts noauto,user 0 0 - klik enter husk at gemme
i din konsol skriver du
mkdir /windows2k - klik enter
herefter opretter du et link på skrivebordet du kan se hvordan på
http://home.worldonline.dk/~helgec

> [...]
> /dev/hda1 /boot ext2 defaults 1 2
> /dev/cdrom /media/cdrom auto ro,noauto,user,exec 0 0
> devpts /dev/pts devpts defaults 0 0
> /dev/fd0 /media/floppy auto noauto,user,sync 0 0
> proc /proc proc defaults 0 0
> /dev/hda2 /windows/C vfat noauto,user 0 2
> /dev/hda4 swap swap pri=42 0 0
> usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto 0 0
>
> Jeg har på fornemmelsen, at min SCSI HD hedder 'sda' i SuSE-terminologi.
>
> Tillægsspørgsmål: Jeg kan ikke mounte mit CD-R drev - når jeg forsøger. står
> der: "mount: /dev/cdrom is not a valid block device"; hvad betyder det, og

i /etc/fstab indsætter du følgende linie
 /dev/cdrom /media/braender auto rw,noauto,user,exec 0 0 - klik enter husk at gemme
i din konsol skriver du mkdir /media/braender - klik enter
også her opretter du et link på skrivebordet

vedr. bootmenu er du sikker på du kører LILO og ikke GRUB?