Re: [Forum] optagelser af foredrag? plus lidt oftopic info om blinde og linux

From: Thomas Sørensen <thomassoerens@wanadoo.dk>
Date: Sat Feb 08 2003 - 19:30:55 CET

On Sat, 8 Feb 2003, Claus Ladekjær Wilson wrote:

> Date: Sat, 8 Feb 2003 17:55:47 +0100
> From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
> To: forum@aalug.dk
> Subject: Re: [Forum] optagelser af foredrag? plus lidt oftopic info om
> blinde og linux
>

> Jeg vil også gerne vide lidt om emacsspeak eller tilsvarende
Emackspeak kender jeg ikke jeg bruger min log-text se billeder af mig og
mit udstyr på
www.sslug.dk.

> "tal-og-lad-computeren-udskrive-det". Hvordan bruger man linux uden tastatur
> og mus?
Okay for nu at gøre det kort for det skal helst ses før man forstår
hvordan det fungere så bruger jeg en normal pc med et serielt kabel
det går op til min logtext som er et punkt/brailledisplay med tastatur
og
så kan jeg læse og skrive på den måde.
Sof før beskrevet bruger jeg meget tid på ogg redigering. Lyd er jo en
fed ting og når linux nu ligesti;ler blinde med seende hvorfor så ikke
udnytte det?

/Thomas

--
Blinde kan godt bruge linux med logtext og brailelite
http://blind.linux.dk/