Re: [Forum] Swap

From: Esben Nielsen <simlo@phys.au.dk>
Date: Fri Jan 31 2003 - 16:24:03 CET

Ja, det er disk-cache i RAM. Den er god nok.
Men det er 0'et ud fra used it for swap, altså "ram" på disk, som er
problemmet.
Når maskinen ikke bruger swap, skal den jo have programmers data i ram.
Så er der mindre til disk-cache og så vil den køre langsomt.
Normalt vil Linux cache hyppigt besøgte filer i ram, men swappe
hukommelse, der sjældent bruges ud på disk.

Esben