Re: [Forum] server

From: Klaus Kolle <klaus@ingnet.dk>
Date: Wed Jan 22 2003 - 15:59:55 CET

Den 22 Jan 2003 kl. 15:31, helgec@tiscali.dk skrev du:

> Min Router er en alm lavpris Router (TRENDnet)
>
> Klaus Kolle
> Jeg kender godt E-smith men skal jeg ikke forstå
> sit svar som om du anbefaler mig at sætte en Computer
> op som router og således at den samtidig skal være
> FTP-server??

Jo, det synes jeg er anbefalelsesværdigt. Så behøver du jo
heller ikke at rode i routeren. Du kan - evt. med tillægsmoduler
- styre det hele i e-smithen via et web interface.

Og maksiner direkte på en ADSL vil jeg aldrig anbefale, men det
kommer jo an på om man har søget for at lukke alt, hvad der
måtte være interessant for andre.

En firewall, som f.eks. e-smith, vil i dit tilfælde blot kræve
en gammel 100-200 MHz PC, der har PCI stik til netkort (e-smith
har valgt kun at understøtte PCI-baserede netkort). En slant ram
f.eks. 32 MB vil formentlig være tilstrækkeligt.

Jeg kører på en gammel industri PC med en 400 MHz pentium pro -
og den har da en del at lave, men ikke noget man ser. Har
tidligere kørt på en 100 MHz Pentium PC uden problemer. Kun er
web intefacet lidt langsomt - det er formentlig
processorhastigheden, der sætter grænsen der. Det er Perl
scripts, som styrer dette.

Med venlig hilsen

Klaus Kolle

--