Re: [Forum] modem

From: Claus Ladekjær Wilson <clw@get2net.dk>
Date: Sat Jan 04 2003 - 18:03:07 CET

Hej Ejner!
Dit modem er som regel understøttet, og det er blot at bruge det. Men
opsætningen under linux skal man selv klare.
Jeg bruger et internt modem på en af mine computere, som er tilsluttet
com2-porten, hvilket i linux-sprog betyder /dev/ttyS1. Hvis dit modem er
tilsluttet com1 er det /dev/ttyS0.
Jeg kalder op med kppp-programmet. Og for at få det til at finde dit modem,
skal du gøre følgende:
1) start kppp
2) Opsætning
3) Enhed -> vælg dev/ttyS1
4) Modem -> Forespørg modem
-- hvis du får at vide, at modem'et ikke svarer, så prøv punkt 3 igen med
ttyS0
5) Modem'et skulle nu virke, og du skal oprette en konto under
6) Konti ->Ny...
7) Tryk derefter ok og kald op til internettet for at se, om det fungerer.

Hvilken distribution kører du? Har dit modem fungeret fint under windows?

--
Hilsen / Greetings
Claus Ladekjær Wilson