Re: [Forum] CVS problemer

From: Søren Boll Overgaard <aalug@fork.dk>
Date: Mon Dec 16 2002 - 15:26:14 CET

On Mon, 2002-12-16 at 14:47, Henrik Brix Andersen wrote:
> Hej,
>
> Jeg sidder på Bolignet-Aarhus' netværk (kollegienetværk) og har nogle
> problemer med overførselshastigheder via CVS.
>
> Hvis jeg SSH'er til en anden server og foretager samme CVS updataringer
> derfra, er hastigheden i top, men fra min egen maskine tager det
> _ekstremt_ lang tid.
>
> Problemet er, jeg ved ikke hvordan jeg skal debugge dette - hvor skal
> jeg starte? Jeg har prøvet med en 'cvs -t update' og det ser rigtigt nok
> ud - det går bare for langsomt.
>
> Nogen der har et clue?

Er det CVS over ssh, eller tilslutter du en pserver?
Hvad står der i CVS_RSH i dit environment?

Såfremt det er CVS over ssh kan du evt. prøve at sætte din CVS_RSH
environmentvariabel til "ssh -vv" og se om det er ssh der tager tid
(evt. pga af problemer med navneserver eller så).

--
Søren O.
GPG Public key: finger boll <at> db.debian.org